Als professioneel geluidstechnicus voor de cinema bracht haar passie voor geluid en luisteren haar ertoe de acousmatische muziek te ontdekken in 1984, op het 1e internationale acousmatische festival “L’Espace du Son” in Brussel. Aangetrokken door de titel van het festival ontdekte ze met veel plezier de mogelijkheden van de akoestiek: het figuratieve gevoel van ruimte in stereofonische werken en de ruimtelijke interpretatie van akoestische werken in concert, die ze sinds 1988 regelmatig uitvoert.
Nadat ze was afgestudeerd als filmmonteur aan een filmschool (INSAS), won ze een eerste prijs (1990) en vervolgens het Hoger Diploma in Acousmatische Compositie (1993) in de klas van Annette Vande Gorne aan de Koninklijke Conservatoria van Brussel en Bergen. Terwijl ze blijft werken in de filmindustrie, heeft ze ook een aantal geluidseffecten gecreëerd voor film, dans, televisie, theater en video. Haar belangrijkste interesse blijft echter elektroakoestische/acousmatische compositie, die ze aan verschillende kunstacademies heeft gedoceerd. Haar werken weerspiegelen haar voorliefde voor denkbeeldige werelden, zoals die worden uitgezonden door de radio waarnaar ze dagelijks luistert, die ze uitzendt in de vorm van denkbeeldige landschappen, waarvan de iconische en getransformeerde geluiden de markeringen zijn die de mentale representaties van de luisteraar leiden. Ze weerspiegelen ook haar vermogen, verworven door haar werk als lawaaimaker, om niet-instrumentale geluiden op een natuurlijke manier te laten spreken, om ze expressief te maken, om lichamen van geluid met precisie te manipuleren, met aandacht voor de minieme, welsprekende variaties in geluid die ze bieden. Landschapsopnames en speelsequenties zijn de hoekstenen van haar werk. [Electrodoc, 2021]
Composities uitgevoerd tijdens een concert FeBEM (sinds begin 2019):
Composities | Concerten |
Voyages-Mirages | 2018.11.06 – FeBeME-BeFEM @ ARTS2 / Abel Dubois 2019.09.21, Casteau (Soignies) |